Annons:
Etikettkreativitetslådan
Läst 1348 ggr
[Sabina]
1/18/15, 3:25 AM

13 återbruksprojekt till trädgården

Här hittar ni lite idéer till återbruksprojekt inför sådd- och trädgårdssäsongen som ännu är i väntans tider.
Ett del av dessa återbruksprojekt är mer aktuellt senare under trädgårdssäsongen men det finns mycket att skapa redan nu så man har sakerna färdigt när säsongen kommer.
Jag själv tänker göra spadarna i nr 3, för av någon konstig anledning försvinner mina trädgårdsspadar med tiden 🤔 .
Sedan tycker jag att vattenstrilen i nr 1 fungerar jättebra. Jag brukar använda mig av icas nektarflaskor de har ett bra handtag som man får bra grepp om.

Annons:
VildaVittra
1/18/15, 3:37 AM
#1

Den där rådjursskrämman skulle inte mina stencoola dovhjortar bry sig ett svatt om. De stod och åt precis utanför min dörr när jag kom ut med hundarna. De bara tittade lite slött på tanten som panikartat klamrade sig fast i räcket och hade hundarna fastspända i sig. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
1/18/15, 3:44 AM
#2

Det måste ändå varit en häftig syn med dovhjortarna (fast vid trädgårdsäsong önskar man bara att de var hjortstek)

Ja, jag tittade på den också… Kanske passar den bättre om man gör en oasisblandning med blodmjöl och ammoniak och placerar det i mitten av rådjursskrämman? Annars var den nog i mesigaste laget.

Tant Grön
1/18/15, 7:13 PM
#3

Jag hängde upp cd-skivor i ett litet äppleträd en gång. Det skulle skrämma rådjur stod det i en tidning. Sedan snöade det och då såg jag på spåren att rådjuren gått ända fram till det lilla trädet. Dom blev väl nyfikna, dom eländiga kräken,  och undrade vad detta var.  😡 Sedan åt dom upp alla mina sällsynta och dyra perenner.

[JeanetteK]
1/20/15, 10:04 AM
#4

Den hängande trädgården var lite cool! Sån skulle jag kunna tänka mig att testa att göra.

Upp till toppen
Annons: