Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1333 ggr
jossa5
2014-12-19 10:07

Köpfritt 2015

Snart är det nytt år, och vad passar inte bättre med att starta ett köpfritt år? Jag tänker i största möjliga mån vara köpfri. Dvs inte köpa så mycket onödigt bara för att jag vill ha. 
Mat och saker till djuren kommer givetvis att inhandlas, det går inte att komma ifrån, men i övrigt. Göra mer presenter av saker jag har hemma och försöka återbruka så mycket som möjligt. Det som inte går att återbruka ska återvinnas såklart!

Detta gör jag dels för att spara in pengar (man gör av med så mycket ändå), och dels för att spara in på miljön. 
Läste nyss att Sverige slår rekord igen i julshopping… Inte helt oväntat eller förvånande. Så nu tänker jag sluta dra mitt strå till den stacken iaf!

Kommer försöka uppdatera minst en gång i månaden med hur det går. 

Är det någon fler som tänker försöka ha ett köpfritt år? Eller köper ni redan så lite så att det inte behövs?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
fruktgumman
2014-12-19 10:20
#1

Jag har haft många köpfria år och tänker fortsätta med det.

VildaVittra
2014-12-19 11:24
#2

Jag köper så lite redan, 2015 måste jag investera i ett par nya behåar, de första på flera år. Ser ingen anledning till att köpa en massa skräp, man blir inte lyckligare för det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
2014-12-19 12:49
#3

Jag är med! Jättebra att du startar denna tråd! Jag kommer gå ner rejält i inkomst från årsskiftet så jag behöver verkligen tänka på var pengarna går. Sen har jag en utmaning till mig själv att leva hållbarare rakt över. Återanvända, återbruka och tillvarata i största allmänhet!

Upp till toppen
Annons: