Annons:
Etikettmöbler
Läst 2480 ggr
VildaVittra
2014-12-16 19:26

Återbruka gammal madrass

Jag har en gammal madrass som dog för ett tag sedan och som stått och samlat damm i ett uthus, det är en sådan där metallställning med fjädrar. 

Så vad kan man hitta på med den?

Har funderat på något sånt här: LÄNK men funderar på om madrassen håller för ett tjockt lager blötsnö.

Vad tror ni? Eller har några andra roliga ideer?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
2014-12-16 19:35
#1

Hmm, om jag skulle ta och börja dricka väldigt mycket vin, så skulle detta kanske vara något? 😉

http://www.pinterest.com/pin/53832158021275748/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Em_
2014-12-16 19:38
#2

Haha, #1 var det första jag tänkte på. Du behöver ju inte dricka så mycket, du kan lagra i ett par decennium och sälja dyrt :P


VildaVittra
2014-12-16 19:51
#3

Hehehe, tror säkert att jag skulle lyckas med det. 

😇 Tralalala!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
2014-12-16 20:01
#4

#3 *fniss*

Men kan man inte skala av allt innehåll runtom så att det inte blir så tungt med regn och snö, för att göra som #0 ? Sen är frågan om man kanske behöver skyddslacka metallen så den inte rostar?

VildaVittra
2014-12-16 20:08
#5

Rost är snyggt.😎

Fast tar jag bort fjädrarna så är det ju bara en metallrektangel kvar. Ska se om jag kan fynda typ armeringsjärn i den rasade ladan, kanske kan stadga upp fjädrar na då.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
2014-12-16 22:43
#6

#5 Jag missuppfattade visst dig lite, jag trodde att madrassen fortfarande hade lite tyg och skumgummi kvar runtom men så var det ju inte 😞 .

Med armeringsjärnsförstärkning  borde (metall)fjädrarna och ramen klara snö tycker man. Men gör inte rosten att hela konstruktionen blir mer spröd och känslig för väder, vind och tyngden av växterna om du vill ha den som en typ av pergola såsom på bilden? Annars kan jag hålla med om att det kan vara snyggt med rost 🙂

Annons:
VildaVittra
2014-12-16 22:51
#7

#6 Än så länge finns det bitar av skumgummi kvar, men det ska väck innan den sätts upp i trädgården. 

Det lär nog ta ett gäng år innan den blir spröd. Finns resterna en en madrass här på tomten som jag gissar att det är madrassen innan denna (som är typ från 60-70-tal), så det lär som sagt ta ett tag.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
2014-12-16 23:10
#8

Wow, imponerande kvalitet från förr 👍

[JeanetteK]
2014-12-17 09:01
#9

Det var jättesnyggt med vinstället. Du kan ju ha annat i också - saft och kanske även burkar? Jag tänker att du skulle kunna ha den som en skafferi-del.

Upp till toppen
Annons: