Medaljjakten nr 9
Här finner ni den förra, glöm inte klicka i Bra inlägg både som inloggad och utloggad. Som utloggad kan du klicka bra inlägg på samma inlägg morgon, eftermiddag och kväll!
Direkt kopierat:
Som ni kanske har märkt finns det Medaljer att få här på i fokus och här kan vi hjälpa varandra att få dom ge tips osv
Vi saknar information om:
Responsen – ???
Snabelat – ???
Supportern – ???
Detta är det vi har kommit fram till gällande de övriga medaljerna:
Agenten – Bevaka en tråd som är intressant.
Arkeologen - Gräv upp något riktigt gammalt, och säg vad du tycker om det
Arkitekten - Vem är iFokus arkitekt, ge denne en hälsning.
Biologen – Lägg en rörlig sekvens i ett inlägg/tråd.
Blixten – Nu måste du vara snabb på tangenterna om du ska få bli kallad Blixten.
Blomman – Hittat ett inlägg som du gillar och som du tycker är ett ”Bra inlägg”?
Boomerangen – Kräver måååånga inloggningar, faktisk xxxx stycken.
Buketten – Hittat ännu fler inlägg du gillar, på latin blir det ”L”, gillanden.
Debattören – Var aktiv i en och samma tråd. Säg vad du tycker ett tjog gånger.
Diamanten – Tycker du någon skrivit något bra. Fortsätt klicka! När du har gjort detta i fyra ”Gross” – 76 gånger så får du diamanten.
Egoisten – Vi vill veta vem du är, ge oss det som är personligt, i rätt mängd och på rätt platts.
Fanfaren – Många inloggningar, faktiskt xxx stycken (varje ”x” står för en siffra).
Frimärket – Ge någon en ”privat hälsning”.
Femman – Fem bra sajter som du satt som ”favorit”.
Fotografen – Fotoalbumet behöver fräschas upp med latinskt ”X” antal nya bilder.
Fullträffen - Det gäller att pricka mitt i prick på inlägg #xxx.
Fyrverkeriet – Få 100 elvor.
Gemet – Ta med något mer än text i ditt inlägg
Globetrottern - En globetrotter är en berest och världsvan typ. Handlar om iFokus alla hörn, se till att få medborgarskap på varje kontinent.
Glöden – Ett antal skriva inlägg på iFokus, på latin blir det ”L”, inlägg.
Guldstjärnan - Handlar om att uttrycka sanningen om forumet, att tydligt deklarera vad som är bäst (inte best) .
Gåspennan – Ganska många skrivna inlägg på iFokus, faktiskt xxx stycken.
Gåvan – Var generös med dina insamlade guldmynt skicka gåvor (gärna till Draken).
Hemtrevnaden - Får du om du gör det fint där vi lär känna dig, presentera dig och laddat upp en bild.
Illern - Vad är typiskt en iller?
Insidern - Lyssna på namnet och gör som det säger helt enkelt.
Jojon – Några få inloggningar
Kanonen – Får du om du gjort ett inlägg som ungefär två halvdussin uppskattar
Klurifaxen – Denna är lätt att klura ut, gör en klurig grej på iFokus
Korrespondenten - Kräver en del hälsningar privat.
Kråkan – Automatisk hälsning, skaffa en underskrift till dina inlagor.
Lyktan – Användning av en funktion där du hittar svar, sök och du skall finna.
Magneten – Får du om du startat en tråd som några andra kommenterar.
Maratonen – Skriv rysligt många inlägg ”MMMMMMMMMM” skulle kanske den elake kejsar Nero sagt.
Markören - Vad använder man om man snabbt vill hitta tillbaka till en viss sida i en bok?
Morsningen – Var allra först med att gästa någon.
Myran – Kräver många skrivna inlägg, ”D” hette det förr i staden Rom.
Nattugglan - Gäller att vara aktiv länge. Var som ugglan, vänd på klockan.
Nomaden – Medan du är ute på språng, så testa en annan inloggningsmetod än via datorn.
Nätokraten – Maratonen gånger 10 eller så kan man se den som paraden gånger 2.
Nätverkaren – Får du om du är medlem på två handfulla sajter.
Paraden – Yttra dig 625 * 10 * 8.
Paragrafen - Bra att veta om iFokus, i foten finner du lösningen till dubbelkroken.
Premiären - När du lämnar avtryck för första gången.
Radarn – Undersök läget ibland andra ifokusmedlemmar.
Responsen – ???
Skribenten - Skriv något som många har nytta av och kan ta del av, alla gillar ju en fin artikel.
Skrivmaskinen - Skriv skriv skriv, gör det 100+70*70 gånger.
Socialen – Gästa många personer med inlägg i deras bok.
Snabelat – ???
Supportern – ???
Tiotaggaren - Var aktiv dagligen under en viss period, faktiskt i nästan hela två veckor.
Tusingen – Kräver mååånga skrivna inlägg hela ”roten ur” en miljon.
Tuppen – Gäller att inte sova länge, upp med tuppen med dig.
Utforskaren – Får du som lämnar avtryck på ett antal sajter.
Nya medaljer
Antecknaren - det är bra att veta var man har sina anteckningar
Bookien - Hitta mååånga trådar du tycker om och följ dem. Om du vet vad "C" står för i latinska datum, så har du en ytterligare lite hjälp med ledtråden.
Gapskrattet - Var på iFokus har man humor och skrattsjuka?
Piratkopian - Piratkopiering är förbjudet. Likaså att ta Medaljer av varandra.
Pannkakan - Vad äter man mer än pannkaka på just torsdagar, men bara på torsdagar?
Dom här medaljerna går inte att få nu!
Gapskrattet går inte att få för humorsidan finns inte längre,
även Nomaden fungerar inte nu efter den sista mobil uppdateringen.
- Redigerat 2022-04-14, 16:55 av Moon AppleGrey

Då lämnar jag ett litet avtryck här också :)
Kom ihåg att där är vissa som inte går att få efter alla uppdateringar! Och som tidigare nämnt glöm ej : Bra inlägg knappen! :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/

👍
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Glöm inte att fortsätta klicka i den förra tråden, som i skrivande läge har 240 inlägg varav många i slutet behöver fler bra inlägg. 🙂

Nu förstår jag pannkakan. Bara att vänta och komma ihåg :P

NI är varmt välkomna att ta en titt i min eller backpackers gästbok :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/

Hakar på här också såklart. 😃
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

;-) ,
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

🌺

Nu har jag också hittat hit. Vi har haft sådant oväder sedan slutet av förra veckan att det varit svårt att komma ut på nätet. Nu regnar det igen, så kontakten bryts nog snart. Vilken sommar! Kallt och regnigt och oväder. ☔️ Men snart kommer den riktiga sommaren tillbaka! 😎 ☀️ 😃
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Det är till att vara optimist 😉 o jag hoppas att du har rätt cattisa, för annars kommer i varje fall jag vägra åka ut med båten. Att sitta o frysa i en båt är ingen höjdare.🥶

#11 Cessy. Jag hoppas också att jag har rätt. 🥶 😃 Det låter härligt att komma ut med båten, men det är klart bättre om man slipper frysa!
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

#12 cattisa: Def. myyyycket bättre😉o än så länge totalvägrar jag att följa med. Det får ju i alla fall åtminstone vara soligt om jag ska med ut på böljan den blå.😇 Värme kan jag kanske inte begära, men regn - då är det no-no.☔️

#14 Lämna gärna två.
😉

Nu står det en gryta på spisen. Blir spaghetti och korvsås. Mums! 😍

"Korvsås"?
🤔

undrar också vad korvsås är för något🤔

Vet inte om det är ett "lokalt" namn. Det är som en gryta, som blir jättestor, och räcker till jättemånga. Basen är chilisås, falukorv och grönsaker (tomat, paprika och lök, främst). Lite kryddor i och sådär. Kan skriva ett lite mer detaljerat recept om någon är nyfiken? 🙂

Idag fick jag Fyrverkeriet! 🏆🎈✨

Grattis!

Grattis #20 :)
/ J

#20 monstermash
✨🏆 GRATTIS till fyrverkeriet! 🏆✨
Det är alltid lika roligt när någon får en medalj!!

Grattis 🏆👍

Såååå… idag är det torsdag och om jag förstår det rätt ska jag nämna ärtsoppa i detta inlägg (som är väldigt gott om man skippar fläsket. Vegetarisk ärtsoppa ska det vara. )

Ärtsoppa och pannkakor är inte fel.
👍

Grattis till fyrverkeriet monstermash✨
Jo ärtsoppa o pannkakor vore gott idag 😃

Meeen… funkar ju inte. Ärtsoppa och pannkakor kanske?

Skriv det med gemener i stället = "ärtsoppa".

#28 LaSadie.
✨🏆 Grattis till Pannkakan!
Det kanske inte räckte att skriva om det. Du kanske fick medaljen först när du åt ärtsoppa och pannkakor! 😃😃

#28 Grattis till pannkakan!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Tack så mycket. Såg inte meddelandet som man brukar se när man får en medalj men såg den i min "samling". Kanske inte syns när man surfar på mobilen? Nåväl nu har jag den. Tack så mycket :)

Här är det tyst :P
/ J

#33 leemland. Det är fotbollsVM. 🙂

#34 Usch och blä 🤪 haha .
/ J

#35 instämmer! Fotboll är bland det tråkigaste jag vet…

#36 Wow, inte bara jag som inte gillar sport 😛 haha. Trodde jag va den ändå 😛 hehe.
Jag trodde nästan folk låg och sola hela dagarna bara 😎
/ J

Det kan ju vara så att en del av befolkningen ligger och solar medan resten laddar upp inför kvällens match. ( Så kallat förspel?) 🤔Dessutom finns det några stackare som jobbar har jag hört… 😭
Själv har jag semester och har varit ute i solen och njutit en del av dagen. Min man håller på att ladda upp inför matchen. 😃

#38 Jo de är ju sant 😛 hihi .
/ J

Vaaaaaaaaaaarmt!🤦♂️
Ja jag bryr mig inte om fotboll, men såg faktiskt en del av matchen igårkväll. Visst var Tyskland värdiga vinnare. Inte tal om någonting annat, men ändå kan jag faktiskt inte låta bli att tycka synd om Brasilien som kollapsade så totalt.

#40 ja vilken match igår. Jag tyckte också lite synd om brasilien. vilken utklassning!

Jo utklassning men den hade ju inte skett om Brasilianska laget inte kollapsat fullständigt o ingenting längre fungerade.

Medaljsamlandet står för närvarande stilla.
** Energy Pethead

Kan man se hur många inlägg man gjort sammanlagt?

ja, längst ner på denna sida, bör det stå.
http://aterbruk.ifokus.se/users/4d7121e9b9cb4620e9027b8d-lasadie

Inloggningar: 9221
Aktiv: 11:28
Skrivna inlägg: 804
Kommentarer: 8795

För min del ser det ut såhär:
Inloggningar: 14055
Aktiv: 11:33
Skrivna inlägg: 2730
Kommentarer: 33153

Det är fullständigt vindstilla i medaljsamlandet här också. Men om en månad eller två kan jag kanske få Tusingen och Boomerangen.

Jag brukar aldrig se fotboll, men har sett semifinalerna och nu måste jag ju se finalen med 😂Tysklands fel, blev ju spännande med alla målen.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Vad kul, nu har jag också hittat hit 🙂. Går inget bra med medaljsamlandet men hoppas på mer fart på det nu 🙂

#50 Va trevligt 🙂
Ja själv står det rätt så stilla för min del också, de närmsta är dom där man ska göra en massa massa massa inlägg 😛
/ J
# 51 och 52 Tack så mycket. Ja, det är kul att man kan "leka" lite här också . Jag har faktisk aldrig varit särskilt aktiv med facebook eller något annat liknande socialt nätverk på internet så detta är första gången jag gör något annat än "bara" söker information eller surfar runt på nätet. (Ja, jag är kanske från stenåldern….🤔 ) 😉

#53 Välkommen hit!
** Energy Pethead

Hm, såg en medalj som inte finns med i beskrivningen här uppe… Antecknaren hette den. Kanske självförklarande, men den borde väl få stå med iaf? :)
Är det här man ska säga att iFokus är bäst? :P
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

#55 Hos vem såg du den? :P
Har för mig att det ska vara iFokus är bäst :P
/ J

#56 Såg den på min egen sida, ingen medalj jag har tagit. Men den låg bland dom otagna.
Aha, givetvis är iFokus bäst!. :)
Mvh,

#57 Okej. Jo den finns kvar :P Och den är med i listan överst. Nästan längst ner på listan står det Nya Medaljer och där finns den med :)
Du är välkommen att ta dig en titt i backpackers eller min gästbok :)
/ J

#58 Ja titta! Vad dålig man är på att läsa riktigt! Tack för tipset om din gästbok! :)
Mvh,

Fotografen går väl inte att få längre? Inte för tillfället i alla fall?
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

#59 Så lite så :)
#60 Nej det stämmer. Dom har tagit bort albumen just nu.
Tror någon frågat om albumen kommer tillbaka men tror inte någon fått svar, så den får vi avvakta med. :P
/ J

Tänkte att det kan vara bra att skriva det i originalinlägget så nya inte letar sig galna efter albumet. x3
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Jag fortsätter att samla Guldmynt.
** Energy Pethead

Det är bra.
👍

Ja, men värdarna för iFokus har ännu inte avslöjat vad de kan användas till.
** Energy Pethead

De används för närvarande bara till hälsningar.

o för att samla på hög så att man kan låtsas att man är rik😇☺️😉

#66 Hur menar du då? #67 Ja, det är klart!
** Energy Pethead

Nu minns jag.
#54 Tack! 🙂

#73 Vilka nio fick du ihop?
** Energy Pethead

#74 Det kan du ju gå in och kolla bland hennes Medaljer :) Tror det är dom "översta" . :P
/ J
#76Tack, tack det här var ju riktigt roligt nu när man kommit igång. Och tack för hjälpen 🙂
#74 Nu har de blivit ännu fler. Sen jag först skrev i denna tråd,har jag fått i hop: blomman, buketten, kanonen, skribenten, socialen, antecknaren, bookien, diamanten, egoisten, globetrottern, guldstjärnan, gåvan, paragrafen, debattören, insidern och piratkopian… 🥵. Tack alla i tråden för all hjälp och klurigheter 👍

Hej!
Kom att tänka på det är ju torsdag men det blir ingen ärtsoppa i dag för det är alldeles för varmt, blir nog pannkakor med glass istället. 🤤👋
Resa är livet! Glad

Just det, råkor gillar när det vakas godis som ärtsoppa o pannkakor.
Letar i alla skrymslen o vrår här på iFokus. -< -< -< -< -< -< -<-<

Ingen aning. Min sista medalj fick jag den 10 okt. 2012, så om det kommer upp några popuper eller inte har jag ingen susning om. Är mest bara så in i vassens trött på att vi inte får några ledtrådar alls på de tre sista som vi inte vet hur man ska få dem😡😢
Det är inte så att du stängt av pop-up:erna Råkan? Om du inte stängt av så ska det stå under medaljen "Visa inte popupen när jag får fler medaljer"

Det står att jag kan stänga av den om jag vill.
Men jag har Adblock aktiverad om det kan va den som stoppar det. 🤔

Jag har också ad-block, men jag kan liksom inte svara på om den för till hösten i okt. är det ju två år sedan sist jag såg till en medaljpopup. Guldmyntspopup:en har jag ju stängt av sedan länge, men om du har den aktiverad så bör du ju se där om det är iFokus uppdatering som ställer till det eller inte.

Nu är det torsdag o jag gillar ärtsoppa. 😉
Värd i ….. .fria.ifokus ☀️

Ingen popup här heller men en medalj rikare. 🙂

#85 RolandW
🎂Grattis till medaljen!🎂

iFokus är bäst!
Mvh,
Nu är det torsdag så då ska man äta ärtsoppa , men idag blev det ingen ärtsoppa för mig, bara pannkakor 🙂

#8'4 Grattis till medaljen!
** Energy Pethead

Medalj Popupen fungerar inte på IE 10 eller Firefox nu efter nya uppdateringen för mig. Men medalj får man. 😛

Har Chrome (senast uppdaterade versionen), och vissa popupar funkar, medan vissa funkar inte. Guldstjärnan tog jag igår, och då fick jag ingen popup, med när jag tog Globetrotterna så fick jag popup.
Så det verkar vara olika Medaljer som funkar och inte.
Mvh,

Kanonen fick jag nu o en popupmedelande om det. 🙂
Så vissa medaljers popuper fungerar tydligen.

Kul att ni tar så många medaljer i alla fall! 🏆

Nu börjar vi närma oss det 100:e inlägget. Lycka till folk :)
/ J

För min del skulle den här sidan eller tråden lika gärna kunnat heta guldmyntsjakten.
** Energy Pethead

#96 Varför de? Den handlar ju inte om det.. Utan den handlar ju om medaljerna .. Nu börjar det närma sig inlägg 100 va på er vakt så kanske ni kniper en medalj ;P
/ J

Hjälper till så att 100-strecket kommer närmare för någon😃

👍

🍸 100

#101 Nej tyvärr inte. Tycks inte vara någon som fått de där "sista 3" .. :/
Vi har haft lite olika teorier och testat en del saker men inget har fungerat . :(
/ J
Man kanske ska skriva snabela @?

@ iFokus är bäst!
** Energy Pethead

#103 Tyvärr är det inte så lätt :P
Vi har testat många olika saker men inget har funkat :/
/ J

Nej ingenting har funkat o är det någon som vet så behåller de kunskapen för sig själv. *ledsen suck*😕
Kan vi inte muta dem?

Tja iFokuskillarna är nog omutbara o om någon annan vet, så vet vi inte vem denna någon är, så nej det går nog inte.😉😃

#108 Ja, dom säger inget. Kommer inte ihåg riktigt men tror de va taggeman som skrev mejl till dom allihopa men dom ville inte säga något..
Nej där är ingen som verkar ha dessa 3 Medaljer :/
/ J

🎂
** Energy Pethead
Man kanske ska byta ut a,å,ä till snabel a?
Hej, @lles@mans! V@d kul @tt ni *@*r h*@*r. Hejs!

Glöm inte att klicka på BRA INLÄGG gott folk, jag tycker det ser lite klent ut med det :P
/ J

Vilket br@ försl@g!
** Energy Pethead
J@g vet :-)
Man kanske skriver @ bara i en tråd?
@

#117 Om du går in i förra inlägget om medaljjakten så står där skrivit vad vi redan testat :)
Än en gång en påminnelse, glöm ej BRA INLÄGG knappen ! 🙂
/ J
GLÖM INTE ATT TRYCKA PÅ BRA INLÄGG!! DETTA ÄR VIKTIGT OM MAN VILL HA(medaljer jag kommer på på rak arm :-) ) : Blomman, Buketten, Diamanten och fyrverkeriet. Bara för att det är kul :) kan ni några roliga siffer smilisar? sådana : :) :-) :-/ :/

Hm bara en tanke. Tänk om "supportern" är att man ska ha skrivet iFokus är bäst ett visst antal ggr? eller att man skrivit det ett visst antal ggr, men på olika sajter? Att man så att säga är ett hängivet fan av iFokus?
Orkar inte leta på olika sajter efter olika lämpliga trådar att skriva o testa idén i, Det överlåter jag till om där är någon annan som vill testa idén. Tror nämligen inte denna idén har testats. Jo det är ett hugskott jag vet, men i alla fall ändå värt o testas, så nu spamar jag i denna tråden o skriver iFokus är bäst sammanlagt 10 inlägg. Tror dock inte det är så enkelt att man kan skriva det i en samma sajt, men man kan ju inte bara rusa in på en sajt o skriva iFokus är bäst i vilken tråd som helst, för då lär inläggen blir raderade.
iFokus är bäst!
iFokus är bäst!
iFokus är bäst!
iFokus är bäst!
iFokus är bäst!
iFokus är bäst!
iFokus är bäst!
iFokus är bäst!
iFokus är bäst!
iFokus är bäst!
Man kanske ska skriva en artikel på Support iFokus?

Nej det var för enkelt. Det hjälper i alla fall inte att rabbla iFokus är bäst! på samma sajt, Vare sig i ett o samma inlägg eller i olika inlägg *suck* Frågan kvarstår ju då om det fungerar om man skriver det på 10 olika sajter?
Jo men om det var så mommo 12, så borde ju de som skrivet artiklar inne på support ha supportern o det har de inte har jag i alla fall för mig.
Nej, de har de inte. Om man har köpt allt i guldmyntsshoppen då?

Har kollat tre som skrivet artiklar inne på Support o som jag trodde så har ingen av dem supportern, så nej svaret på att få supportern är inte att skriva en artikel inne på support, men det är mysko att ingen av dessa har supportern för de supportar ju verkligen här på iFokus. Nå att testa o skriva iFokus är bäst på minst 10 olika sajter återstår ju att testa, men nu ska jag gå o slänga mig i duschen. Vi har ff. sol o varmt o fick inget regn eller åska igår, så jag håller på att smälta bort. Vill ha svalare, vill ha regn i ett par dagar i alla fall. *gnäll*🤪

Det har jag gjort o det har tyvärr inte hjälpt mommo 12 (köpt allt med guldmynt)
Om man skriver något i alla sajter på fokus då?

Har för mig någon började o testa detta, men jag vet inte om denna slutförde det?
Vi kan testa :)

det finns över 300 sajter på iFokus o många är dolda och en del är borttagna så det kommer inte att fungera.
Den enda som jag inte fick svar av är Erik o jag gissar att det är han som är konstruktören på medaljerna. Om det är någon som som kan svara på dom här sista som vi inte vet något om, så är det nog han som har svaret.

Jag känner till drygt 425 sajter, de är många dolda och "privata" i bland dem.

Antagligen, för det är ju han som är Arkitekten 🙂 Nej trots att det snart har gått 2 år så har han o de andra iFokuskillarna envist tigit om de sista. Ärligt talat tycker jag faktiskt det är ganska knäppt att göra det, för då går ju det roliga bort från medaljjakten o det blir bara ouppnåligt. Sin sak att de inte ville avslöja till en början - men 2 år verkar ju bara att man har fastnat i en envis hållning utan förmåga att ompröva ett mindre bra beslut som det tog när de inte ville avslöja dessa medaljerna. Rigiditet har aldrig varit en bra egenskap då det stoppar utvecklingen.🤦♂️

Bra förslag #120 . Synd att de inte funka. Herregud så många sajter de finns här inne :O #140 Alla kan inte skriva artiklar , det är endast sajtvärden och Medarbetare och om värden lägger till någon speciell som bara skriver artiklar - artikelförfattare så att säga.
/ J

Glömde skriva att när de gäller @ så har jag testat skriva ett antal meddelande till en och samma person. Men vi fick det ändå inte… :/
/ J
Här bak glömmer vi att trycka på Bra inlägg. Både som inloggad och utloggad.

Nu har safta- och sylta-säsongen dragit igång häruppe. Har blivit rabarbermarmelad, som tyvärr blev mer som sylt, och så svartvinbärssylt. Fortfarande är buskarna enormt fulla med bär, så jag måste hitta fler burkar snart, för de börjar ta slut! 😂

Här är jag mest tacksam över att vi har haft några svalare dagar så att det går o andas o framförallt sova igen, men de hotar ju med att den extrema värmen återkommer igen.🤦♂️
Jag har fått elva bra inlägg och Wony och Cessy tre. Så dumt :)

Så kan det bli, antar jag! Vi får väl skriva på lite mer så det blir någon fart på inläggen. 🙂

Tja tyvärr finns det ju inte så mycket o tillägga på medaljfronten o det har det i stort sett inte gjort på 2 år. Undrar varför medaljerna är kvar när de så stenhårt håller tyst om de 3 sista? Jag menar 2 år är väl ändå ganska absurt att inte ens kunna lämna en endaste liten ledtråd på???😮🤔🤪
VERKLIGEN CESSY, JAG TÄNKER ATT DET SKULLE VARA BRA ATT SKRIVA MYCKET, SÅ DET KOMMER EN TIONDE MEDALJJAKTSTRÅD. DET KAN JU VARA BRA ATT KOMMA MELLAN DE HUNDRA FÖRSTA. SEN TRÖTTNAR FOLK PÅ ATT TRYCKA PÅ BRA INLÄGG. JAG HAR JU INTE HUNNIT MED ATT TA FYRVERKERIET, SÅ DET SKA JAG TA NÄSTA GÅNG, ELLER, NIX, JAG MENAR ATT JAG VILL TA FYRVERKERIET. SÅ SÅDANA HÄR TRÅDAR ÄR BRA. VILKEN MEDALJ VILL NI TA NÄSTA GÅNG?

Åh jag var den som först tog fyrverkeriet - i alla fall vad jag vet o därmed drog igång de här medaljjaktsklickartrådarna. Då var det ju först på support det började, men som sedan flyttade till humor o när humor las ner så togs den hit. Jag tror inte jag får upptäcka fler nya Medaljer, men hoppas helt enkelt att någon annan ska göra det, så därför håller jag till i de här trådarna med viss on-off effekt o hoppas på att få läsa en mirakulös ledtråd.😇
Grattis cessy :-)

#152 Du får räkna med att det tar tid att klicka på bra inlägg. Och speciellt nu under sommaren. Alla sitter inte vid datorn under dagarna, inte som på hösten i alla fall.
Själv så fick jag inte fyrverkeriet förrens 2014-03-28 och jag har varit medlem sedan 2011. 😛 Så du får vänta som alla andra 😛
/ J
Ja :-)

#156 Du glömde klicka bra inlägg på dig själv ju :P
/ J

Ja klickar har jag alltid gjort i alla medaljjaktstrådar sedan starten. Däremot skriver jag ibland mer o ibland mindre, men jag tittar alltid hit o läser i hopp om ledtrådar på de tre sista. Tackelitack mommo 12😃 Det var rätt kul o upptäcka fyrverkeriet o sedan blev det ju en lavin, för nu kunde ju alla med hjälp av varandra skaffa sig den. Du kommer också få den, så länge du skriver i de här trådarna så brukar ju alla inlägg klickas upp till 11 klick i alla fall o det räcker 😇 Så vänta in den hundrade så är fyrverkeriet din också.😉
Ja, tyvärr. Men jag önskar att det kommer nya Medaljer snarast. Jag tycker om dom sakerna som är att man tar Medaljer om man gör något. T.ex. Kråkan. Jag tycker mindre om sådana som paraden, där man ska skriva typ jääääättemånga inlägg. Varför ska man inte kunna ta gapskrattet om man skriver något i någon kategori för humor? Och nomaden borde ju gå att ta, eftersom det finns en mobilversion av iFokus nu.

Är det fortfarande lite buggar efter nya iFokus-versionen tro? Nu har jag passerat antalet inloggningar för att få Boomerangen tror jag, men ingen medalj har dykt upp. 😭
Har ni andra fått de Medaljer ni tror ni kvalificerat er för de senaste veckorna, eller är det lite trögt?

Min senaste medalj tog jag 2012-10-18, så där kan vi prata om trögt😕 o paraden undrar jag om jag någonsin tar. Antagligen har medaljerna försvunnit långt innan dess.🤦♂️
#162 antagligen.

#161 Då är det bara att lägga till ytterligare en medalj, Boomerangen som inte går att få efter nya uppdateringarna.

Jag fick biologen nu men ingen Medalj Popup! 🤔

testade att få paragrafen o den fungerar med popup. 👍

Pargrafen har jag redan tagit.
** Energy Pethead

medaljen Blixten fungerar i dessa regntider med åska men inte popupen den lyser med sin frånvaro.

#164 Taggeman. Någon gång i höst när iFokus har stabiliserat sig igen kanske man ka få medaljerna i efterhand. 🙂 Killarna som sköter sajten har nog viktigare buggar att ta hand om nu. Men det är väl bra om vi här i medaljtråden håller lite koll så länge på grejer som kanske inte fungerar så bra.

Oj, här var det stilla och tyst!😴 Har alla andra gjort som jag och börjat jobba efter semestern och blivit så trötta att ni slutat skriva?😃 Eller är det någon slags sport eller VM eller något sådant på TV igen?😉

Nja, jag håller på för fullt att sylta och safta… Så här är det upptaget! Och så förbereder jag mig inför höstens pluggande.

Här är det havet som drar o vi ska strax ge oss ut på böljan den blå igen😇

Wohoo, svalare väder 😃
/ J

Jo vi har haft riktigt skönt i 2 dagar. Idag var det lite varmare men ändå helt ok d.v.s. det kommer att gå att sova i natt,😃

Blixten har jag tagot, mrn det skulle vara roligt att ta snabelaet.
** Energy Pethead
@snabela@elefant@

Jag har lyckats ta Tusingen utan att märka det! Jag anade att jag var rätt nära och kollade för säkerhets skull. Det står att jag fick den igår. Ingen popup dök upp, men medaljen är på plats i alla fall.
Grattis!

#178 och nr #179
Tackar! 🙂

Grattis Cattisa!
** Energy Pethead

Cheers!
** Energy Pethead
#177 Grattis! 🙂

#184 Sis13
Tackar! Det var kul att få veta att den medaljen fungerade.

Ja, precis!
** Energy Pethead

Har det hänt något nytt på sistone? 🙂

#189 Tack :) Det känns kul.

Höstvädret har äntligen kommit 😃
/ J

#191 leemland
Jo tack, vi hade 3 grader i morse när jag åkte till jobbet! Jag skulle gärna vilja ha lite sommar till innan hösten och vintern kommer på allvar. Lite mer sol och åtminstone en helg till när man kan gå ute i shorts. ☀️🙂

3°C låter kallt, här är det kring 12°C på natten.

#192 Så lågt har inte vi haft än (vad jag vet) 😛
Jag välkomnar hösten med öppna armar här 🙂 Är trött på sommaren och dess hemska värme nu 😕 Får så ont i lederna och dom svullnar när det är för varmt. Just nu mår jag perfekt med detta vädret 🙂 Hösten kan hålla i sig i några månader nu och i december kan det börja snöa 😃
/ J

Jo gärna höst, men ingen vinter eller snö tack. Avskyr att skotta o jo vi har en hel del att skotta o det är ett rent elände🤦♂️

#194 Jag är precis tvärtom, mina leder mår bättre på sommaren. Så jag gillar inte hösten, då det är både kallt och fuktigt.
#190 Grattis till sajt-värdskapet. Jag tittar in där ibland. kan inte sluta intressera mig fastän det var flera år sen jag slutade med akvarium 🙂
Jo, hösten kom lite väl fort. Tror inte det var många som hängde med i dom svängarna där.

#196 Ja dom flesta mår som bäst under sommaren. Det är nog bara jag som är lite bakvänd ;P haha. Jag har haft "tur" nu , min fot som alltid svullnar så fort de blir varm har redan gått tbk i storlek , så att säga, annars brukar den inte vara normal föraren i oct -nov. Så de är bra :) Nu vill jag har lite svalare ;)
/ J

199
YEY, INSIDER!

YEY, INSIDER!

iFokus är bäst! Imorgon är det torsdag :)
YEY, INSIDER!

Ja idag är det torsdag och en sån här dag gillar man Ärtsoppa. 🤤

eller så älskar man efterrätten 😉

Åh fortfarande ingen lösning eller ledtråd till de sista medaljerna?😮🤦♂️😕
Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

Inga ledtrådar på dom sista. Här ett sammandrag på fel.
Ser man fler fel kan ni fylla på listan, kopiera o skriv in det som ni ser som är fel.
Nu är det så att vissa Medaljer inte längre fungerar att få.
1. Gapskrattet går inte att få eftersom Humorsidan inte finns längre!
2. Nomaden kan man inte få efter den nya mobiluppdateringen, den medaljen fick man när man gick in i mobilversionen.
3. Boomerangen har slutat fungera att få efter den sista uppdateringen.
4. Fotografen har slutat fungera eftersom man inte kan lägga in några bilder i fotoalbumet som är borttaget nu efter sista uppdateringen.
Sen har en del popuper slutat att fungera när man får Medaljer.
Ex. Illern, Guldstjärnan, Blixten, Biologen,
Sen har vi tre Medaljer till som vi inte vet om dom går att få.
Responsen – ???
Snabelat – ???
Supportern – ???

Fotografen går väl inte heller att få nu..

#207 Just det skriver in den nu. 😎

Det fanns ju en länk man kunde trycka på för att få upp popuppen innan. Funkar inte den heller eller?
/ J

#210 Okej. Det va ju verkligen konstigt 🤔
/ J

Här är länken till att få tillbaka popupen om man råkat ta bort den funktionen. Har den i min gästbok som komihåg. 🤪Klickar man på den får man fram en sida det står ok på. Då ska det va fixat.
Få tillbaka Popup Medaljer. http://www.ifokus.se/achievements/settings?silent=false

Oj Cessy. Det var många.
YEY, INSIDER!

Tryck på bra inlägg. iFokus är bäst! 🐖
YEY, INSIDER!

Hej jag har fått ett svar från Erik att när den värsta turbulensen med uppdateringar har lagt sig så kommer dom ev. ha ett snack om dom försvunna medaljerna o kanske kunna ge en ledtråd på någon av dom sista medaljerna. 👍
Nu är det bara att hoppas att det blir en ljusning i tunneln på medaljjägarfronten. 🙂

Åh det känns nästan för bra för att vara sant😮 För det är 2 år sedan sist i oktober som jag fick min sista medalj o på dessa två åren har de inte sagt ett ljud. Men jag håller alla tummar o tår för att det stämmer o att det är sant👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Det hsr jag redan gjort en gång och fått medaljen., men jag ska ändå inte äta någon ärtsoppa idag.
** Energy Pethead

Jag har ätit pannkakor med björnbär och jordgubbar, men ingen ärtsoppa idag. 😃
Kul om det händer något på medaljfronten såsmåningom.
Haha, jag fick just Egoisten. Satt och läste i den här tråden och insåg att jag visste vad jag skulle göra! 😉
Och Globetrottern! 😉

Grattis till medaljerna JeanetteK👍😃

Ja, grattis 😋
YEY, INSIDER!
Tack ska ni ha! 😘

Grattis till medaljerna!
** Energy Pethead
#226 #227 Tack! har inte fått Medaljer på hur lång tid som helst, så det känns roligt att "fylla förråden! . 😉

Jo jag med draken, men du är åtminstone bara 15 000 inlägg från en ny. Jag är 28 000 från den, så innan dess är medaljerna säkert borta 😕

Har också bara dom med massa inlägg kvar (om man räknar bort dom vi inte vet något om :P )
/ J

#231 Du får kämpa dig upp tidigt i ottan för en medalj som du lätt kan ta. 😴

#232 Usch , nejtack 😛 Försökte ta den för ett tag sedan faktiskt, satte t.o.m klockan . Men tyvärr missade jag att man va tvungen att göra ett inlägg 😡
/ J

Ca 13 500 inlägg. Jag får kämpa som tokig.
😃

3854 inlägg kvar till nästa medalj 😟. Det kommer att ta ett tag.

Cattisa du får smöra in dig någonstans o skriva en liten fin artikel!
Den medaljen är inte ouppnåelig. 👍

#236 Taggeman
Jag har funderat på det ett tag, men det gäller att ha en bra idé och lite extra energi. Och mycket smör kanske? 🙂

Draken - oj min överslagräknngen fungerade visst dåligt idag☺️men destu bättre, för då är du ju ändå närmare målet till den nya medaljen😉😃 o dit lär jag som sagt var aldrig nå inom rimlig framtid.

#237 Det kan räcka att lägga upp något någon minut o sen ta bort det hela.
Det kanske finns någon värd som ställer upp på det att låna ut en plats en stund!

Ännu ett inlägg och ett litet steg mot en ny medalj.
😃😉

Kämpa på draken😉😃

Det gör jag bit för bit.
😃
Se här, två inlägg som ökar på listan ytterligare.

En till kommentar
YEY, INSIDER!

En till kommentar
YEY, INSIDER!

En till kommentar
YEY, INSIDER!

En till kommentar
YEY, INSIDER!

En till kommentar… Alltså, fy sjutton rent ut sagt.
YEY, INSIDER!

Jag dör av allt scrollande, eller i alla fall min arm… En till kommentar
YEY, INSIDER!

En till kommentar
YEY, INSIDER!

Och tryck på Bra inlägg…. En till kommentar
YEY, INSIDER!

Och så fick jag #250. En till kommentar
YEY, INSIDER!

En till kommentar
YEY, INSIDER!

En till kommentar
YEY, INSIDER!

En till kommentar
YEY, INSIDER!

Varför inte trycka på OLÄSTA, så kommer du direkt till inlägget du "är på" .
/ J

Smart
YEY, INSIDER!

Nu får jag Debbatören 😊
YEY, INSIDER!

Oj - lite svårt o se om man klickat när alla inläggen ser likadana ut.

Om ni trycker på Bra inlägg utloggade, brukar ni då trycka mest på er själva? Jag gör det i bland 😊
YEY, INSIDER!

Njae - jag klickar på alla som inte har 11 - inklusive mig själv.😃

Okej. Idag har jag inte käkat ärtsoppa.
YEY, INSIDER!

Inte jag heller. Men väl soppa ;-)

Jag åt spagetti med köttfärssås. Det var jättegott, men jag lär ju inte få någon medalj för det. 🙂

Idag är de fastedag 😛 Inte för att jag äter ärtsoppa annars ändå 😛 haha.
/ J

För migf blev det heller ingen ärtsoppa igår!
** Energy Pethead

Oj vad dagarna går fort i morron är det dags igen att få veckans ärtsoppa i magen. 🤤

Jag som åt ärtsoppa igår. Jag skulle bra gärna vilja veta hur man tog supporten och dom.
YEY, INSIDER!

Och så får man skriva ett inlägg, så att man kan trycka bra inlägg på förra. Vi MÅSTE trycka på bra inlägg! Annars får vi ju inga Medaljer!
YEY, INSIDER!

Jodå jag går hit o klickar så fort jag får indikation på att något nytt skrivets, men för tillfället är här ju ganska stiltje inne. Nej ingen ärtsoppa blir det imorgon men väl grönsakssoppa. Synd bara att det inte ger någon medalj 😉😃

Jag sticker också in nosen när jag får indikation på att något nytt har skrivits.
Man vet ju inte, kanske har någon kommit på hur man får de saknade medaljerna.
👍

Ja idag får ni ju inte glömma o äta ärtsoppa - ja ni som vill ha pannkaka😉

Här är de fasta så till middag idag blir de blåbärssoppa :P
/ J

Snart dags för en ny tråd.
☝️

#273 Hm blåbärssoppa - låter som ofrivillig fasta då eller? Här är det också fastedag idag, men dock frivillig sådan😉 Så om 1 timme är det väl dax för dagens enda "skrovmål" d.v.s. grönsakssoppa, 1 knäckeskiva, o lite gurka. 😃

#275 Nej då de är frivilligt här också 😛 Är bara inte riktigt på humör för det idag. Hela kroppen känns ur balans idag och en lite förkylning känns intågande 😛
Dock blir det en smarrig kycklingfilé ikväll 🙂
/ J

#276 Ja då är det ingen optimal fastedag då precis. Hoppas förkylningen ger vika snabbt o att du snart får må bättre igen.🤗

#277 Tack! 🙂
/ J

Är det någon som har ätit ärtsoppa och pannkakor idag?

Nej men lite kyckling är de nu :P
/ J

Thank God It's Friday!
** Energy Pethead

#281 Skorpion76
Jag håller med dig fullständigt!!

Absolut!😃

Vad synd att det inte finns någon medalj för det!
** Energy Pethead

Så tanken är att man skriver här och sen klickar "bra inlägg" på alla tidigare, eller…? Jag förstår inte ^^;
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess

#285 Varga
Japp, det stämmer. Då jagar du själv framför allt "Fyrverkeriet-medaljen" och hjälper också andra att få den. Viktigast är att se till att alla inlägg i den här tråden (och i framtida medaljjaktstrådar) har minst 11 "Bra inlägg".
Lycka till!

#285 om man trycker på sig själv, så syns det 😃
YEY, INSIDER!

Ingen ärtsoppa för mig idag. Soppa blev det, men inte ärtsoppa!
** Energy Pethead

Jag har kört 5:2 diet idag men hemlagad ärtsoppa med fläsk skulle gå att ha i magen, den hade inte så mycket kcal. Det är 85kcal per 100gr.
Det man ska undvika är dom här pannkakorna som är ena kcal bomber. 🤤

Jag har ätit kebab idag. Det var gott, men ingen 5:2 mat (och ingen medalj).För mig blir det 5:2 i morgon istället. Då blir det nog grönsakssoppa eller en läfsa med makrill i tomat. 😃

Här var det 5:2 också idag, men ingen soppdag utan en tonfisksallad 😃, så imorgon är det plats för lite fredagsmys😇

Jag har i princip levt på billys och energidryck (…det är hemtentavecka). Onyttigt, men ack så praktiskt. 😃

Hm, 5:2. mat? Jag gillar nog mest vanlig mat ;-) Det var inte så många som har tryck på bra inlägg. Så som alla skriver, Tryck på Bra Inlägg, både som inloggad och utloggad 😋
YEY, INSIDER!

Snart dags för ett nytt inlägg :P
#293 Jag tror folk trycker om dom är inne. Det tar lite tid nu bara :P
/ J

Tre tolvor!
** Energy Pethead

Här skriv och klickas det, något otroligt.
😃

Hm, vad skulle det kunna vara?
** Energy Pethead

Ord för ord fylls tråden.

#299, redan?
😮