Annons:
Etikettråd-och-hjälp
Läst 1915 ggr
Carrosh
2014-09-23, 12:38

Innerkrukor av vadå?

Då jag tänkt plantera om lite, och saknar innerkrukor för detta ändamål, så behöver jag lite hjälp att komma på vad jag kan göra innerkrukor av, från det jag kan tänkas ha hemma. Gamla mjölkkartonger och juicekartonger är uteslutet, då jag använder dessa till sådd, och är svåra att få ner i runda krukor. Om ni inte har någon bra idé på hur jag kan få dem att passa i en rund kruka förstås?

Hjälp! Börjar få helt slut på idéer här!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Surpan
2014-09-23, 12:58

Plastpåsar, turkisk yoghurt förpackningar (de små hinkarna), Shampooflaskor (större runda modellen typ syoss), Grumme såpa flaska, petflaskor.

/Surpan

VildaVittra
2014-09-23, 13:51

Petflaskor kan man dessutom göra självbevattnande krukor av. http://www.seattlesundries.com/blogs/news/11749733-how-to-self-watering-seed-starter-pots

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Ztevo]
2014-09-23, 17:32

#2 Den var intressant! Fungerar det med vilket garn som helst?

VildaVittra
2014-09-23, 17:52

#3 Bra fråga, jag skulle i alla fall enbart använda naturgarn.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Varga
2014-09-24, 11:52

#2 Åh, superbra idé ju! Det borde ju egentligen gå att applicera på vilka krukväxter som helst egentligen, inte enbart när man sår… Smidigt med plastflaskor när man har katter som välter allt stup i kvarten också. ^_^

Upp till toppen
Annons: