Annons:
Etikettråd-och-hjälp
Läst 2108 ggr
Tanjis
7/23/14, 3:45 PM

pimpa golvlampa! någon som har någon ide

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en sån här helt tråkig vanlig ikealampa som jag vill pimpa upp lite. Min tanke var först att jag skulle hänga kedjor och band hängande heöa vägen runt med berlocker och annat fint…. men jag har kommit fram till att det skulle bli alldeles för dyrt. Jag har rivit bort rispappret och köpt länkar som jag hade tänkt fästa kedjorna och banden i, rispapprena satt fast i två järnringar och dom har jag sparat då de kommer att komma till nytta. Hur skulle ni gjort, tänk gjärna så billigt som möjligt :) tacksam för svar

Annons:
[Ztevo]
7/23/14, 10:14 PM
#1

Hur ser den ut utan rispappret?

Tanjis
7/23/14, 10:36 PM
#2

som en stålpinne med två lampor på, ena högre och den andra lägre ner, kan inte ta bild nu tyvärr

[Ztevo]
7/23/14, 10:53 PM
#3

Kan man klä den i bambupinnar (pris?) alternativt grenar, eller sådana där plaströr som man drar elledningar i (pris?), uppifrån och ner, runt om?

Evahelene
7/23/14, 11:32 PM
#4

Garn! Kolla i secondhandbutiker efter garn, helst i bomull alt. akryl. Har du ett stickat plagg som är nött/alltför noppigt/har något annat fel så kan du - om du har tålamod alltså - riva upp den och använda det garnet.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

[Forest]
7/25/14, 12:41 PM
#5

Du kan göra massor, från klippa o klistra på saker som kanske servett-motiv som passar in i hemmet. Sök på göra om rislampa så kanske du får någon ide hur du kan göra. Att klippa ut remsor av gammal tidningar funkar fint fint på golvlampa :)

Upp till toppen
Annons: