Annons:
Etikettallmänt-om-återbruk
Läst 1937 ggr
Michis87
2014-04-08 08:39

Möbler av pallar

Jag samlar nu på mig pallar, i mitt fall EU-pall, för att kunna göra olika möbler. Främst ska jag göra en soffa ute på altanen och senare kanske även ett matbord till altanen.

Sen har jag nog även tänkt göra en sänggavel med belysning bakom.

Jag har kollat på inspiration på Pinterest samt Återbruka mera! på facebook, men nu skulle jag vilja se vad Ni har gjort och hur ni har gjort det.

//Michis

Sajtvärd för Återbruk

Annons:
93mli
2014-04-09 20:49
#1

Är du verkligen säker på att du vill ha in en EU-pall som huvudgavel? Du vet aldrig vad som har fraktats och hamnat på den pallen. EU-pallar återanvänds många gånger.


Michis87
2014-04-10 07:22
#2

#1 De pallar jag fått tag på är i princip helt nya. Men absolut jag vet inte vad som fraktats på de. Men slipa ner de och måla de, så borde det inte vara några problem :)

//Michis

Sajtvärd för Återbruk

Tant Grön
2014-04-11 00:27
#3

Såg en massa smarta tips på youtube, men det var på engelska och jag hittar det inte nu. Själv har jag gjort ett jordgubbstorn, eller vad man skall kalla det. Man sätter på en baksida och brädor på alla sidor utom längst upp och så fyller man med jord och planterar. Sedan reser man upp den. Längst upp planterar man också. Man kan ju sätta andra växter också.

Michis87
2014-04-11 08:15
#4

#3 har du någon bild? :)

//Michis

Sajtvärd för Återbruk

Tant Grön
2014-04-11 13:25
#5

Nej inte nu. Jag gjorde den i höstas och har inte planterat i den än. Invändigt täckte jag med markduk för att den skulle hålla längre. Och så tänkte jag måla den. Men har en massa saker som måste göras först. Men bild kommer längre fram. Det är gjort av den typ av lastpall som är lättare och lite längre mellan spjälorna.

Upp till toppen
Annons: