Annons:
Etikettkreativitetslådan
Läst 804 ggr
Anne.K
2016-10-22 18:15

Tips vad man kan hitta på med vinflaskor?

Hejsan alla återbrukare!

Jag har ett litet bekymmer. Jag har en himla massa vinflaskor som bara står och tar plats i ett skåp och samlar damm (inte orkat ta dom till återvinningen). Men tänkte nu att man kanske kan hitta på något roligt med dessa till hemmet? Antingen något med en ny funktion eller något dekorativt till hemmet.

Så bomba mig med tips på vad man kan använda vinflaskor till och vad man kan hitta på med dom. :) Vore roligt och hitta ett nytt användningsområde till dom istället för att kasta dom på återvinningen.

Tack i förhand!

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Carrosh
2016-10-22 18:19
#1

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Sindri
2016-10-22 18:22
#2

I mina tonår (innan man själv kunde använda innehållet) var tomma vinflaskor högst åtråvärda. Vi satte stearinljus i dem och skapade stämning. Helst skulle ljusen ha långa rinningar av stearin.

Jag har pulat ner ljusslingor i en del riktigt fina. Man kan ha alla sorters, solceller på sommaren, batteri- eller nätanslutna på vintern.

Aleya
2016-10-22 18:30
#3

Lite tips i videon. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sindri
2016-10-22 18:42
#4

Himmel! Vilka kreativa människor det finns! Jag tycker det ser så avancerat ut med att klyva flaskorna, men det kanske inte är det?

Aleya
2016-10-22 18:44
#5

#4 jag vet inte vart man fixar en sådan där klyvare. Men det verkar bara vara att värma och sedan dela. Jag brukar själv göra sparbössa av vanliga glasburkar och med hjälp av en ets så gör jag lite coola bilder. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anne.K
2016-10-24 11:04
#6

Tack för tipsen. fler tips tas gärna emot :) att klyva flaskorna känns dock för komplicerat :P

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
JMW
2016-10-24 17:01
#7

Du kan måla dem vita och sedan sätta dit vackra motiv med hjälp av decoupage. Limma fast snöre runt, runt, runt och tätt. 

Kika här.

https://www.google.se/search?q=wine+bottles+diy+projects&espv=2&biw=1366&bih=599&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjljeer2vPPAhXkQJoKHd-zA4sQ_AUIBigB

Anne.K
2016-10-24 17:49
#8

#7 åh där var det mängder av tips, tackar hemskt mycket. Har jag lite att göra och gå igenom alla bilder, hehe. Ska bli kul :) .

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: