Annons:
Etikettoff-topic
Läst 820 ggr
Gunlog
4/22/16, 11:09 PM

En "vanlig" dag för mig...

Det här är så Off Topic som det kan bli.

Jag vill ändå skriva detta till just Er här inne…

Igår, som alla vet, dog superartisten Prince. För mig, personligen, var det en stor chock. Jag började lyssna på honom i väldigt tidig ålder, nämligen när jag var 7 år. Idag är jag 42.

Jag grät igår när jag hörde nyheten, och jag grät idag när de hade en timme med hans musik på radion. Det är superlöjligt, jag vet, men detta har rört mig djupt.

Min son spelar gitarr. Har spelat akustisk gitarr i snart 3 år. För bara 3 månader sedan startade han och några kompisar ett band. Ikväll var det konsert på Kulturskolan där de tränar. Och för första gången spelade de med publik idag. Jag var så stolt som en mamma kan bli. De fick stöd av de äldre eleverna som hejade på dom, publiken applåderade, visslade och hurrade både före, under spelningen, och efter. Två av pojkarna sjöng solo i låten. En trummis, en som kompade på gitarr, och min son spelade den "ledande" gitarren. En inhoppad tjej spelade på bas då basisten inte kunde närvara.

Vilket mod av grabbarna, vilken framgång att våga ta steget ut bland publik efter bara 3 månader. Att våga spela TNT av AC/DC för fulla muggar, utan hämningar…

Kanske blir det stjärnor av dom en dag, antingen tillsammans, eller var för sig. Vem vet?

Jag vet i alla fall att minst en ny stjärna har fötts…

…min son…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Tarotstollan
4/22/16, 11:26 PM
#1

Grattis till ett fint minne!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gunlog
4/22/16, 11:42 PM
#2

Tack, Tarotstollan. Verkligen ett fint minne.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: