Tips & idéer

Återbruk i julklapparna

2015-10-26 16:07 #0 av: [JeanetteK]

Snart jul!! I lördags var det två månader kvar! Pustar

Hur är det, kommer ni återbruka något till julklappar? Jag har idétorka och skulle behöva en massa bra tips. Jag kommer att sticka lite sockor. Men mer då??

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-10-26 23:18 #1 av: [Ruffsetuss]

Sy mjukisdjur av begagnat Jersey tyg , förkläden, tygkassar , armband av pärlor och band , fotobok , virka en tidningskorg av tygtrasor , beror ju lite på vad du har hemma och vem du ska ge julklappen till 😀

Anmäl
2015-10-27 08:48 #2 av: JMW

Återbrukar gör jag när tid och tillfälle finns. Ger bort en del löpande men några julklappar blir det inte. Vi slutade ge/få julklappar för många år sedan. (Så skönt!)

Anmäl
2015-10-27 13:24 #3 av: [Ruffsetuss]

Numera är det bara barnbarnen som får Julklappar i min familj .

Anmäl
2015-11-07 10:19 #4 av: n00bArtWork

Såg en tjej på Facebook som hade en 9kr's Ikea fleecefilt, lite resår och sidensnöre och gjorde mjukisbyxor, billigt och användbart :) vem gillar inte mysisar

Anmäl
2015-11-07 11:02 #5 av: [JeanetteK]

Många bra tips! Tygkassar och tidningskorgar är inte fel! Det ska jag nog ta och göra.  Och fleecebyxor låter jättemysigt! Perfekt när det blir kallt ju! Tummen upp

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-11-07 11:38 #6 av: n00bArtWork

#5 ja och det kan man t.o.m göra till tonåringar utan att de rynkar på näsan för alla unga älskar mysisar att skrota runt i hemma :)

Anmäl
2015-11-08 16:00 #7 av: [JeanetteK]

#6 Ja precis!! Man borde kunna göra lite enka one-piecar till småttingar också! Det ska jag tipsa min kompis som är rätt nybliven mamma. 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-11-09 14:48 #8 av: n00bArtWork

#7 Tänkte jag inte på.... behöver själv en ny onepiece..

Anmäl
2015-11-09 20:31 #9 av: [JeanetteK]

#8 Testa! Och berätta hur det går. :D

Medarbetare på Miljonär

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.