Annons:
Etiketttextil
Läst 1983 ggr
[JeanetteK]
6/27/15, 5:37 PM

Slaktar mina jeans :)

Håller på att slakta en hög avlagda jeans som ligger här hemma. Tyget ska bli ett lapptäcke. Bakfickorna tänker jag behålla och göra något av sen. Men resten då - linning, framfickor, hällor osv - kan man göra något av det??

Annons:
VildaVittra
6/27/15, 5:41 PM
#1

Linningarna kan du använda till att sätta på nya kjolar (bara att sy dit och vecka tunt  tyg runt om) eller att använda till förkläden, då sätter du knäppningen bak istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Torparmor
6/27/15, 5:46 PM
#2

Linning och fickor till kassar både att ha med till affären, ge bort i present eller hänga upp och ha grejer i


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[JeanetteK]
6/27/15, 5:46 PM
#3

#1 Aaah! Det låter ju inte dumt. Menar du då att man syr fast tyget på baksidan av linningen? Eller sprättar man upp linningen?

[JeanetteK]
6/27/15, 5:48 PM
#4

#2 Hur menar du nu?Menar du att linningen är överst på kassen?… lite trögtänkt idag… 🤔

Torparmor
6/27/15, 5:58 PM
#5

Ingen fara 🤓 Linningen kan bli handtaget/remmen till kassen


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

VildaVittra
6/27/15, 6:03 PM
#6

#3 Man sprättar upp den och syr igen den igen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[JeanetteK]
6/28/15, 7:44 AM
#7

#5 Tack då är jag med! #6 Det borde kunna bli jättefint!

JMW
6/28/15, 4:31 PM
#8

Kolla här och här! Både linningar och hällor. Jag samlar på dem för att så småningom göra väskor. I stort sett ingenting går förlorat här när jag syr mina väskor.

Tant Grön
6/28/15, 11:30 PM
#9

#0 Om du gör ett lapptäcke av jeans, så kommer det att bli otroligt tungt. Kanske menar du ett överkast? Jag har gjort lapptäcken av bomullstyg  och dom blir ganska tunga.
#8 Jättesnygga väskor.

[JeanetteK]
6/30/15, 2:30 PM
#10

#8 Åh så snygga väskor! Tack! 😘

#9 Jo, jag vet att det blir tungt så jag har nog tänkt mig ett överkast alternativt väggprydnad. Jag älskar olika jeanstyger ihop. Vi får se vad jag kommer ihop med.

Tant Grön
6/30/15, 10:13 PM
#11

#10 Hoppas du lägger in en bild på det sedan. Blir säkert jättesnyggt🙂

[JeanetteK]
7/1/15, 7:56 AM
#12

#11 Det ska jag!:)

Upp till toppen
Annons: