Annons:
Etikettmöbler
Läst 1679 ggr
Em_
2015-04-08 17:24

Brassestol

Vet inte om det här är rätt del av iFokus men jag ger det en chans 🙂

Jag har en brassestol vars tyg är helt sönder i sömmen mellan "sitsen" och ryggen. Har använt silvertejp som nödlösning 😇, men det håller inte. Funderar på att skaffa helt nytt tyg till metallramen, frågan är bara vilket? (Stolen måste tåla att regn och sol) Och hur ska jag få fast det? Tror inte det går att krångla in metallramen i en vanlig symaskin. Håller det om jag syr för hand? Vilken tråd i så fall? Är knappar, tryckknappar eller en rad öljetter eller något liknande en bättre ide?


Annons:
VildaVittra
2015-04-08 17:39
#1

Jag skulle antingen knyta sitsen av makramé med "plastjutegarn" (sådan man har till att knyta kring höbalar) eller så skulle jag sy dit en plast-trasmatta som sits med kedjestygn med samma typ av tråd som mattan är vävd med, alltså tjock.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
2015-04-08 18:11
#2

Plastmatta funkar jättebra. Så gjorde min pappa. Han använde björntråd till allt så jag gissar att han gjorde det även här. :) Macrame skulle bli urläckert. Lite mer meckigt dock.

Em_
2015-04-10 12:59
#3

Tack för tipsen båda två! Makramé är roligt, ska försöka luska ut hur mycket garn som skulle gå åt och vad det kostar. Annars får det bli en plastmatta 🙂


[JeanetteK]
2015-04-12 22:12
#4

Visa och berätta gärna sen hur det går!

Pialinn
2015-05-12 20:35
#5

Jag har sytt nytt tyg på min stol. Markisväv och tandtråd använde jag

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[JeanetteK]
2015-05-16 17:48
#6

#5 Tandtråd! Smart, det måste vara hållbart.

Annons:
Upp till toppen
Annons: